abdominal-998836_1920

ABS, czyli trening brzucha

ABS (Abdominal Muscles) to szereg ćwiczeń na poprawę kondycji mięśni brzucha skonstruowanych tak, aby przynosiły maksymalne efekty w jak najkrótszym czasie. Charakterystyczną cechą mięśni brzucha jest to, że trudno je przetrenować. Mają doskonały czas regeneracji i nie męczą się szybko. Warto uzupełnić swój harmonogram treningów o ABS przykładowo 2-3 razy w tygodniu. Można skorzystać z gotowych planów łatwych do znalezienia w internecie jak aerobiczna 6 Weidera, ABS, czy ABS II, jednak efektywność tych ćwiczeń jest sprawą indywidualną. Znakomitymi ćwiczeniami rozwijającymi mięśnie brzucha są spięcia mięśni brzucha ( popularne “brzuszki”), podciąganie kolan podczas zwisu na drążku, rowerek, oraz deska w różnych wariantach. W przypadku wymienionych ćwiczeń istotną rolę spełnia właściwa technika ich wykonywania, utrzymywanie odpowiedniego napięcia mięśni, właściwego oddechu i tempa powtórzeń. Jak w przypadku każdej aktywności fizycznej, również podczas treningu ABS bardzo ważna jest systematyczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *