sport-1235019_1920

Czy połączenie BCAA z białkiem serwatkowym ma sens

BCAA to połączenie trzech aminokwasów rozgałęzionych: leucyny, izoleucyny i waliny, których zadaniem jest ochrona mięśni i poprawa wydolności w czasie treningu, a także redukcja zmęczenia podczas intensywnych ćwiczeń. Białko serwatkowe spełniają podobną funkcję, również chronią i odżywiają tkankę mięśniową. Stosowanie obydwu suplementów jednocześnie wydaje się nie mieć sensu, ponieważ zarówno jeden jak i drugi to białko, ponadto preparaty z serwatki zawierają BCAA w dość dużej ilości. Dodatkowo białka serwatki posiadają również pewien dodatek węglowodanów i tłuszczy, dlatego pozostawiają na dłużej uczucie sytości. Trudno zdecydować, które białko jest lepsze. Z pewnością BCAA posiada dodatkowo funkcję ochrony przed zmęczeniem, co pozwala na wykonywanie długotrwałego wysiłku. Niektóre źródła doradzają stosowanie BCAA bezpośrednio po treningu z uwagi na szybkie wchłanianie i zawartość najbardziej w tym momencie potrzebnych aminokwasów, a białek serwatkowych jako uzupełnienie, kilkadziesiąt minut później. Decyzję najlepiej podjąć na podstawie indywidualnych obserwacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *