girl-in-the-gym-1391368_1920

Trening split – dla tych co mają za sobą pierwsze kroki na siłowni

Najbardziej skutecznymi ćwiczeniami na masę jest trening split, czyli dzielony. Oznacza to, że nad każdą partią mięśni pracuje się oddzielnie. Podczas jednej sesji, ćwiczy się maksymalnie dwa obszary ciała. To bardzo wymagająca forma aktywności, wybierana przez zawodowych kulturystów, dlatego koniecznie trzeba starannie ją zaplanować i zwracać uwagę na poprawne wykonywanie poszczególnych ćwiczeń. W treningu split ta dokładność jest niezmiernie ważna. Często stosuje się tutaj zasadę piramidy, która polega na zmniejszaniu liczby powtórzeń w kolejnych seriach przy jednoczesnym wzroście obciążenia. Taka forma treningu zdecydowanie nie jest dobrym wyborem dla osób początkujących, których mięśnie nie przywykły do pracy z obciążeniem. Przygodę z siłownią powinno się rozpocząć od ćwiczeń ogólnorozwojowych, aby przygotować ciało do dalszej, bardziej intensywnej i precyzyjnie ukierunkowanej pracy. Wybierając split trzeba mieć również pewne doświadczenie treningowe i znać prawidłowe techniki wykonywania podstawowych ćwiczeń na poszczególne grupy mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *